On September 26th at 7.30 pm we are opening ACCIÓ by Pere Llobera

Apaño

23 March 2018 — 12 May 2018

Ángela de la Cruz, Vasilis Asimakopoulos, Bernat Daviu

CAT (Scroll down for Spanish and English)

Apaño en castellà vol dir reparació ràpida, arreglar allò que s’ha espatllat. Des d’un sargit en un vestit, a quatre claus posats ràpidament per arreglar la porta d’un armari.

En el context d’aquesta exposició Apaño és el nom que pren l’espai on es presenten les obres d’Ángela de la Cruz, Vasilis Asimakopoulos i Bernat Daviu. En aquest context, les obres dels tres artistes, funcionen com a híbrids; objectes que tant poden ser obres d’art com peces de vestir o mobles.

A conseqüència d’aquest fet, d’aquesta transformació, la naturalesa de la galeria es veu afectada desdibuixant així, la fina línia que hi ha entre un espai de galeria i una botiga a peu de carrer. Entre Bombon projects i Jocelyn, la galeria d’art i la botiga de roba que abans ocupava el mateix espai.

L’obra d’Ángela de la Cruz se situa a cavall, entre la pintura i l’escultura. Desafiant i amb un humor agut, qüestiona els límits de les dues disciplines per a despullar de grandiositat ambdós generes. Les seves obres fan referència al cos, volums imperfectes coberts de teles pintades reminiscents a la pell o la roba que utilitzem per a cobrir-nos.

En aquesta exposició, el propi concepte de Galeria es qüestiona i també es desafia. Les obres apareixen a l’espai com a peces de roba en una botiga; objectes corrents, despullats de la sovint majestuositat que envolta les obres d’art dins de les galeries o museus.

Les peces de Bernat Daviu viatgen de l’espai bidimensional de la pintura, al tridimensional del cos i viceversa, passant per el reflex del mirall. L’artista utilitza la icònica forma d’un mirall d’Ikea descatalogat, obsolet i passat de moda, per a imaginar un món nou, on aquestes onades de colors reciclades han pres el protagonisme del nostre dia a dia, inundant tot el que ens envolta. Les peces de la paret, enteses com a modulars, són presentades a la botiga per, un cop adquirides, ser muntades al gust de l’espectador, generant infinites combinacions.

Les jaquetes petrificades de Vasilis Asimakopoulos i les seves pintures de pols, exploren la noció d’empremta, el record, l’eco del que havia estat. La pols de Jocelyn, del passat de l’espai, on ara s’ajunten els tres artistes.

Les obres d’Ángela de la Cruz deixen a l’espai la sensació de que quelcom ha passat, quelcom violent i visceral. Les seves superfícies minimalistes pintades perfectament, han estat doblegades, enrotllades o enganxades a altres pintures per a finalment ser penjades a la paret o col·locades al terra com la roba o les sabates en una botiga. Bernat Daviu convida a l’acció, els seus vestits i els seus miralls demanen ser activats mentre que en l’obra de Vasilis, el temps s’atura explorant com el soroll de quelcom que ha passat pot restar present.

CAST

Apaño significa reparación rápida, arreglar lo estropeado. Desde un zurcido en un vestido, a cuatro clavos puestos rápidamente para arreglar la puerta de un armario.

En el contexto de esta exposición Apaño es el nombre que toma el espacio donde se presentan las obras de Ángela de la Cruz, Vasilis Asimakopoulos y Bernat Daviu. En este contexto, las obras de los tres artistas, funcionan como híbridos; objetos que tanto pueden ser obras de arte como prendas de vestir o muebles.

A consecuencia de este hecho, de esta transformación, la naturaleza de la galería se ve afectada desdibujando así, la fina línea que hay entre un espacio de galería y una tienda a pie de calle. Entre Bombon projects y Jocelyn, la galería de arte y la tienda de ropa que antes ocupaba el mismo espacio.

La obra de Ángela de la Cruz se sitúa a caballo entre la pintura y la escultura. Desafiante y con humor agudo, cuestiona los límites de las dos disciplinas para despojar de grandiosidad ambos géneros. Sus obras refieren al cuerpo, volúmenes imperfectos cubiertos de telas pintadas reminiscentes a la piel o la ropa que utilizamos para cubrirnos.

En esta exposición, el propio concepto de Galería se cuestiona y también se desafía. Las piezas aparecen en el espacio como prendas de ropa en una tienda; objetos del día a día, despojados de la majestuosidad que a menudo rodea las obras de arte dentro de las galerías o museos.

Las piezas de Bernat Daviu viajan del espacio bidimensional de la pintura, al tridimensional del cuerpo y viceversa, pasando por el reflejo del espejo. El artista utiliza la icónica forma de un espejo de Ikea descatalogado, obsoleto y pasado de moda, para imaginar un mundo nuevo, donde estas olas de colores recicladas han tomado el protagonismo de nuestro día a día, inundando todo lo que nos rodea. Las piezas de la pared, entendidas como modulares, son presentadas en la tienda para, una vez adquiridas, ser montadas al gusto del espectador, generando infinitas combinaciones.

Las chaquetas petrificadas de Vasilis Asimakopoulos y sus pinturas de polvo, exploran la noción de huella, el recuerdo, el eco de lo que fue. El polvo de Jocelyn, donde ahora se encuentran los tres artistas.

Las obras de Ángela de la Cruz dejan en el espacio la sensación de que algo ha pasado, algo violento y visceral. Sus superficies minimalistas perfectamente pintadas han sido dobladas, enrolladas o pegadas a otras pinturas para finalmente ser  colgadas en la pared o dispuestas en el suelo como la ropa o las zapatos de una tienda. Bernat Daviu invita a la acción, sus vestidos y sus espejos piden ser activados mientras que en la obra de Vasilis, el tiempo se detiene, explorando como el retumbo de una experiencia o un evento pueden aun parecer presentes en un sitio.

EN

Apaño in Spanish means quick fix. From a darn in a dress to four nails quickly hammered on the broken door of a closet.

In the context of this exhibition Apaño is the name that takes the space where the works of Angela de la Cruz, Vasilis Asimakopoulos and Bernat Daviu are presented.

In this environment the works of the three artists function as hybrids; objects that can be works of art as well as clothes or furniture. Thus, as a result of this transformation, the nature of the gallery is affected, blurring the fine line between a gallery space and a shop on the high street; between Bombon projects and Jocelyn, the art gallery and the clothing store that previously occupied the same space.

The work of Ángela de la Cruz sits between painting and sculpture. Defiantly and wittily, it challenges the limits of the two disciplines, questioning their autonomy. Her works refer to the body; imperfect volumes covered by painted canvases reminiscent of the skin or the fabric of the garments we use to cover ourselves.

In this exhibition, the concept of a Gallery itself is questioned and also challenged. The works appear in the space as garments in a shop; everyday objects, stripped of the majesty that often surrounds works of art in galleries or museums.

Bernat Daviu’s works move from the two-dimensional space of the painting to the three-dimensionality of the body and vice versa. The artist uses the iconic shape of a discontinued Ikea mirror, obsolete and unfashionable, to imagine a new world where these recycled colourful waves have taken the centre stage of our daily lives, flooding the space around us. The pieces of the wall, conceived to be modular, are presented in the shop so that once acquired, they can be assembled to the taste of the spectator, generating infinite combinations.

The petrified jackets of Vasilis Asimakopoulos and his marble dust paintings explore the notion of trace, memory, the echo of what it was; the dust of Jocelyn where the three artists now meet.

The works of Ángela de la Cruz give the feeling that something happened in the space, something violent and visceral. Her perfectly painted minimalist surfaces have been crumbled, rolled or pieced together with older parts to end up, quite ironically, hanging on the wall or laying on the floor as clothes or shoes do in a store. Bernat Daviu´s appropriated patterns are activated in the space through his mirror pieces and costumes, while the work of Vasilis Asimakopoulos freezes time and explores how reverberations of an experience or event can sometimes seem to remain present within a place