Current show: Hecho para acompañar el sonido de una tormenta by Joana Escoval

Hecho para acompañar el sonido de una tormenta

11 April 2019 — 01 June 2019

Joana Escoval

 

CAT  (Scroll down for CAST and ENG)

“La precisió de cada una de les escultures de Joana Escoval les fa objectes que són simultàniament formes i acció, material i immaterial. És com si cada una de les peces patís una lluita interior a la que no tenim accés. La forma i acció exercida per la matèria apareixen costat a costat, sense jerarquia. Les peces necessiten tenir una forma final, és necessari presentar-les com a acabades, però encara estan canviant. I aquesta forma que les peces finalment agafen corresponen a les característiques no formals que les precedeixen. Pot semblar confús, però no ho és. L’ús de certs materials, com l’or, la plata o el coure, o una nova aliança on podem trobar aquests elements, és essencial per la comprensió de la seva obra, perquè aquests metalls tenen components químics que es barregen amb nosaltres sense que ens n’adonem. Dades científiques i històriques ens ajuden a entendre el desenvolupament de les molècules, els àtoms que fan tots els cossos i objectes, tota la matèria. El metall està en constant mutació i comunicació. Els processos químics i alquímics que estan subjectes a aquestes escultures son part del procés de creació.”

Pedro Baraterio

 

Joana Escoval (1982, Lisboa, Portugal) viu i treballa a Lisboa. Una selecció de les seves exposicions indiviudals i col·lectives inclou The Sun Lovers, Tenderpixel, London (2019); We do not work alone, Fiorucci Art Trust HQ, London (2018); The word for world, Grey Noise, Dubai AI (2018); Nearly Inaudible Breathing, The Breeder, Athens, GR (2017); I’m the son of that drum, Acappella, Naples, IT (2017); Transmissions from the Etherspace, La Casa Encendida, Madrid, SP (2017); Fiducia Incorreggibile, Galeria Vera Cortês, Lisbon PT (2017); Growing Gills, Mimosa House, London, UK (2017); Si sedes non is, The Breeder, Athens, GR (2017); Canibalia (redux), Hangar, Lisbon, PT (2017); I will go where I don’t belong – Volcano Extravaganza, Fiorucci Art Trust, Stromboli, IT (2016); I forgot to go to school yesterday, Kunsthalle Lissabon and Kunsthalle Tropical, Iceland (2016); Lichens Never Lie, La Criée Centre d’Art Contemporain, Rennes, FR (2016); Matter Fictions, Museu Coleção Berardo, Lisbon, PT (2016); The lynx knows no boundaries, Fondation d’Entreprise Ricard, Paris, FR (2015); Europe, Europe, Astrup Fearnley Museet, Oslo, NO (2014). Va guanyar el premi Novo Banco Revelação Prize in 2012 i va ser nomidada al EDP Foundation New Artists Prize el 2015, a Portugal. Escoval ha rebut beques de la Calouste Gulbenkian Foundation I la FLAD Foundation per una residència a RU, New York (2013-2014). Recentment ha publicat dos flexi-discs amb Atlas Projectos i Palmário Recordings i està treballant en el llançament d’un nou vinil.

 

CAST

“La precisión de cada una de las esculturas de Joana Escoval las hace objetos que son simultáneamente forma y acción, material e inmaterial. Es como si cada una de las piezas sufriera una lucha interior a la que no tenemos acceso. La forma y acción ejercida por la materia aparece de lado a lado, sin jerarquías. Las piezas necesitan de una forma final, es necesario presentarlas como acabadas, pero aun están cambiando. Y esta forma que las piezas finalmente cogen corresponde a las características no formales que las preceden. Puede parecer confuso, pero no lo es. El uso de ciertos materiales, como el oro, la plata o el cobre, o una nueva alianza en la que podemos encontrar estos elementos, es esencial para la comprensión de su obra, porque estos metales tienen componentes químicos que se mezclan con nosotros sin que nos demos cuenta. Datos científicos y históricos nos ayudan a entender el desarrollo de las moléculas, los átomos que hacen todos los cuerpos y objetos, toda la materia. El metal esta en constante mutación y comunicación. Los procesos químicos y alquímicos  que están sujetos a estas esculturas son parte del proceso de creación.”

Pedro Baraterio

 

Joana Escoval (1982, Lisboa, Portugal) vive y trabaja en Lisboa. Una selección de sus exposiciones indiviudales y colectivas incluye The Sun Lovers, Tenderpixel, London (2019); We do not work alone, Fiorucci Art Trust HQ, London (2018); The word for world, Grey Noise, Dubai AI (2018); Nearly Inaudible Breathing, The Breeder, Athens, GR (2017); I’m the son of that drum, Acappella, Naples, IT (2017); Transmissions from the Etherspace, La Casa Encendida, Madrid, SP (2017); Fiducia Incorreggibile, Galeria Vera Cortês, Lisbon PT (2017); Growing Gills, Mimosa House, London, UK (2017); Si sedes non is, The Breeder, Athens, GR (2017); Canibalia (redux), Hangar, Lisbon, PT (2017); I will go where I don’t belong – Volcano Extravaganza, Fiorucci Art Trust, Stromboli, IT (2016); I forgot to go to school yesterday, Kunsthalle Lissabon and Kunsthalle Tropical, Iceland (2016); Lichens Never Lie, La Criée Centre d’Art Contemporain, Rennes, FR (2016); Matter Fictions, Museu Coleção Berardo, Lisbon, PT (2016); The lynx knows no boundaries, Fondation d’Entreprise Ricard, Paris, FR (2015); Europe, Europe, Astrup Fearnley Museet, Oslo, NO (2014). Ganó el premio Novo Banco Revelação Prize en 2012 y fue nominada al EDP Foundation New Artists Prize el 2015, en Portugal. Escoval ha recibido becas de la Calouste Gulbenkian Foundation y de la FLAD Foundation por una residencia en RU, New York (2013-2014). Recientemente ha publicado dos flexi-discs con Atlas Projectos y Palmário Recordings i esta trabajando en el lanzamiento de un nuevo vinilo.

 

ENG

“The precision of each of the sculptures created by Joana Escoval makes them objects that are simultaneously form and action, material and immaterial. It is as  if each one of the pieces is going through an internal struggle we do not have access to. The form and the action exerted by the matter appear side by side, with no hierarchy. The pieces need to have a final form, it is necessary to present   them as finished, but they are still changing. And this form that the pieces ultimately take corresponds to the non-­‐formal characteristics that precede them. It may seem confusing, but it is not. The use of certain metals, such as gold, silver, or copper, or a new alloy in which we can find these elements, is essential to the understanding of her work, because these metals have chemical components that blend with ourselves without us noticing it. Scientific and historical data help us understand the developments of molecules, the atoms that make up all bodies   and objects, all matter. As with other things, metal is in constant mutation and communication. The chemical and alchemical processes these sculptures are subjected to are part of their creation process.”

Pedro Barateiro

 

Joana Escoval (born 1982, Lisbon, Portugal) lives and works in Lisbon. A selection of group exhibitions and solo projects include The Sun Lovers, Tenderpixel, London (2019); We do not work alone, Fiorucci Art Trust HQ, London (2018); The word for world, Grey Noise, Dubai AI (2018); Nearly Inaudible Breathing, The Breeder, Athens, GR (2017); I’m the son of that drum, Acappella, Naples, IT (2017); Transmissions from the Etherspace, La Casa Encendida, Madrid, SP (2017); Fiducia Incorreggibile, Galeria Vera Cortês, Lisbon PT (2017); Growing Gills, Mimosa House, London, UK (2017); Si sedes non is, The Breeder, Athens, GR (2017); Canibalia (redux), Hangar, Lisbon, PT (2017); I will go where I don’t belong – Volcano Extravaganza, Fiorucci Art Trust, Stromboli, IT (2016); I forgot to go to school yesterday, Kunsthalle Lissabon and Kunsthalle Tropical, Iceland (2016); Lichens Never Lie, La Criée Centre d’Art Contemporain, Rennes, FR (2016); Matter Fictions, Museu Coleção Berardo, Lisbon, PT (2016); The lynx knows no boundaries, Fondation d’Entreprise Ricard, Paris, FR (2015); Europe, Europe, Astrup Fearnley Museet, Oslo, NO (2014). She won the Novo Banco Revelação Prize in 2012 and was nominated for the EDP Foundation New Artists Prize in 2015, in Portugal. Escoval has received a fellowship from Calouste Gulbenkian Foundation and FLAD Foundation for a residency in RU, New York (2013-2014). She has recently published two flexi-discs with Atlas Projectos and Palmário Recordings and is currently working in a new vinyl release.